Simonas ([info]smbukas) wrote,
@ 2006-08-29 23:12:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Brand that I believe - Sobieski
Geriausiu prekės ženklu praėjusiais metais buvo išrinktas "Kelias į žvaigždes", geriausia rinkodaros kompanija - "Nissan" džipų įvedimo akcija "Didieji pasirodė".

Jeigu reikėtų išskirti vertingiausius lietuviškus prekės ženklus, be abejo, number one būtų "Maxima". Be jo, į dešimtuką pagal vertę turėtų patekti "Omnitel", "Bitė", galbūš "Čili", "Ežys", "Snaigė".

Dabar apie vieną nelietuvišką ženklą, kurio pasiekimais Lietuvoje žaviuosi - "Sobieski".

Viskas prasidėjo tada, kai 2003 m., kai vyko valstybinių alkoholio gamyklų privatizacija, "Vilniaus degtinę" nupirko Prancūzijos koncernas "Belvedere". Jiems sušvietė, kad reikia paleisti naują degtinės seriją, kuriai buvo suteiktas pavadinimas "Sobieski". Kiek žinau, "Sobieski" pavadinimo galvojime lietuviai nedalyvavo, kitaip tariant, pavadinimas buvo "nuleistas iš viršaus".

Manau, nė vienam mastančiam rinkodaros specialistui Lietuvoje nelabai būtų šovęs į galvą toks pavadinimas. Netrumpas, sunkiai įsimenamas, primenantis lenkišką/slavišką pavardę, neturintis jokio ryšio su degtine ir nė vienam lietuviui nieko nesakantis.

Ką pavyko pasiekti, yra tiesiog neįtikėtina.

Šiuo metu du iš penkių Lietuvoje parduodamų degtinės butelių yra "Sobieski".

Prieš 2 metus sugalvotam prekės ženklui be jokių tradicijų ir, iš pirmo žvilgsnio, tikrai negenealiam tai yra neįtikėtinai beprotiškai fantastiškas rezultatas.

Pirmoji Lietuvoje degtinė su uogomis, mandarinais ir kitais sh., vakarėlių serijos "Sobieski uogos", dalijami CD, labai įdomios rėmimo akcijos... Išdėstymu parduotuvėse, etikečių dizainu nuolat kuriamas "šiltos ir draugiškos" įvaizdis. Visą tai pavirto į matomą rezultatą.


(Post a new comment)


[info]frrrozen
2006-08-29 09:03 pm UTC (link)
be Sobieskio siemet puses tiek nebutu buve naktiniam gyvenime, kiek buvo ir dar bus shi rudeni. Jie neapsiriboja vienu partneriu, viena vieta, vienu stilium.. Tai yra gerai. O kai sugalvojo paremt ir kazkoki rimtesni daikta, aka Oro architektai, prashau... Stiprus alkoholinis negali remt vieshu renginiu ir t.t. Tai kaip iki shiol reme, neikertu? "Sobieski uogos" nera vodkes pavadinimas, kas be ko.
Yra ir minusu tame, aisku. Kazkas panasaus i globalizacija, ar kaip cia issireikst. Nes eiliniam vartotojui nesvarbu, nei kas organizuoja, nei ka. Jis mato pavadinima. Del to, kai pasako koks tulas bernas "Einu tik i sobieskio renginius", tai ... ;-///

(Reply to this)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 05:51 am UTC (link)
Viskas kyla del to, kad stipraus alkoholio reklama Lietuvoje grieztai ribojama. Telike galima reklamuotis nuo 23 iki 8 val., outdooras visiskai beveik uzdraustas, lieka laisvesne spauda ir nereglamentuotas internetas.

Remt stiprus alkoholis gali. Klausimas kaip ji uz tai reklamuoja. "Oro architektų" atveju tai pasipriesino baznycia, nes renginys vyktu katedros aiksteje.

o tas "Einu tik i sobieskio renginius" tai ziauriai gut :]]]

(Reply to this)(Parent)


[info]frrrozen
2006-08-29 09:26 pm UTC (link)
p.p.s. sobieskis buvo lietuvos-lenkijos karalius, taigi sako lietuviams si ta. siaip ar taip pagal ji ta vodke pavadinta. ir gaminama, kai pagooglinau, toli grazu ne tik pas mus ;-)

(Reply to this)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 05:33 am UTC (link)
Taip. Butent to koncerno brand'as tai yra. anyway, kad jis buvo lietuvos-lenkijos karalius, lietuviams lenku pavardes ir tas laikotarpis, kai lenkija is esmes dominavo lietuvoje geru emociju nekelia.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]frrrozen
2006-08-30 07:53 am UTC (link)
tai butent, jis gi gerokai nemego lietuvos, kiek pamenu.
bet zinai, kartais iseities nebera, kokia gert.
gravity anksciau budavo absoliutas, niam niam
o dabar - tik sobieskis. nieko gero, nes kainuoja tiek pat.

(Reply to this)(Parent)


[info]x2_lt
2006-08-29 09:52 pm UTC (link)
Man tai sobieski slyksti:) Visos be isimties. Aisku, taip sakant gal madinga del visu tu renginiu, ir dar visi aplink ja geria. Nu bet man tai jinai ziauriai neskani:) Cia turbut po poros baliu pasekmes, bet vis tiek, nevezh jinai manes:)

(Reply to this)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 05:35 am UTC (link)
visos vidutines klases degtines is principo yra vienodos.

(Reply to this)(Parent)


[info]bamba
2006-08-29 10:14 pm UTC (link)
Sobieski paseke net lietuvius Ukrainoje: teta is Klaipedos atveze degtines paragaut, sake, geriausia nowadays, o Cosmo radau diska su muzika, va :o)

(Reply to this)


[info]maliboo
2006-08-30 12:14 am UTC (link)
Nugi Jan Sobieski, Lenkijos-Lietuvos karalius, isgelbejes Europa nuo turku.


reklaminis rolikas su Sobieskiu:

http://adme.ru/video/imperial/high/IMPERIAL_YAN_SOBESKI.mov

(Reply to this)


[info]keturi
2006-08-30 05:31 am UTC (link)
Įdomu, ką reiškia vertingiausias? Pagal kokius kriterijus,taip sakant?
Jei vertini pagal ženklo "ištiražavimą", tai maxima,omnitel, be abejo, pirmautų. Jei vertintum pagal tai, ką apie šiuos ženklus mano vartotojai, vargu ar maxima būtų priekyje. Originalumu ypač pasižymi ežys, bet, vel gi, ta pati maxima, šiuo požiūriu, yra otstojus. Tai vat.

(Reply to this)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 05:34 am UTC (link)
vertingiausias - tai toks, kuri pardavus, gautum daugiausia pinigu.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]keturi
2006-08-30 05:39 am UTC (link)
aišku (:
O iš kur duomenys? Ar tai tik nuomone?

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 05:46 am UTC (link)
cia tik nuomone. Kiek zinau, lietuvoje vertingiausiu brandu saraso niekas nesudarineja, pasauliniu mastu tai daro "Business Week".

pasaulyje brangiausiu desimtukas atrodo taip:
1. Coca Cola;
2. Nokia;
3. Toyota;
4. Citi;
5. Gilette;
6. Samsung;
7. Google;
8. Pepsi;
9. Ford;
10. Nike

(Reply to this)(Parent)


[info]2thed
2006-08-30 07:32 am UTC (link)
o kieno chia duomenys kad sobieski 40% degtines rinkos turi? :O ir kad buti objektyvesniems reiketu shneketi apie stipresniu nei 40 laipsniu gerimu rinkos dali... nors ish kitos puses visko gali buti - zhmones negalvoja ka geria - kaip ir ka valgo. viskas ish to kad nesi mates kaip tai gaminama...

(Reply to this)(Thread)


[info]frrrozen
2006-08-30 07:54 am UTC (link)
pernai metu pradzioj zinok buvo 10, ir cia pacioj sobieskio pradzioj isvis. tai dabar tikrai daugiau.
pagal skoni tai vodke kaip vodke!

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]2thed
2006-08-30 09:26 am UTC (link)
ledu ar deshros skonis irgi kaip ledu ar deshros. bet jeigu bent karta esi mates kaip jie gaminami tai nevalgysi tikrai ;)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 11:24 am UTC (link)
man tai pajabat' visi sitie dalykai.
mcdonalde kartais pavalgau, nes skanu;
degtine geriu nes su ja linksmiau;
ledus ir desra valgau nes irgi skanu.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]2thed
2006-08-30 11:39 am UTC (link)
jeigu pamatytum gamybos procesa tai tikrai nustotum vartoti :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 11:42 am UTC (link)
man jis visiskai neidomus.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]2thed
2006-08-30 12:22 pm UTC (link)
kada nors paskelbk visa sarasha kas tau neidomu - chia gi priezhastis didziuotis kad kazhko tai nzn ir neidomu :D

(Reply to this)(Parent)


[info]smbukas
2006-08-30 09:38 am UTC (link)
40% tai tikrai buvo oficialiai paskelbta 2005 m. pabaigos duomenimis.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]2thed
2006-08-30 09:56 am UTC (link)
chia ne priekabiavimas bet kas tai yra "oficialiai" - valstybes ziniose? :)
nors ju marketingo skyriaus darbas tikrai nepriekaishtingas - vien jau todel kad sugeba ikalti i galvas jog jie valdo 40% :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 11:05 am UTC (link)
O tu turi pagrindo netiket ar tik siaip piktinies?
Man tai labai lengvai toks skaicius tiketinas.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]2thed
2006-08-30 11:10 am UTC (link)
ash piktinuosi? o.O :D ash tik stebiuosi liaupsais produktui kuri esu mates tik reklamose ;D

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 11:24 am UTC (link)
liaupsės ne produktui, o jo rinkodaros kampanijai.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]2thed
2006-08-30 11:38 am UTC (link)
tai ir ash apie tapati :/ ir klausimas kas daugiau pelno turi ar sobietski su velnionishku marketingo budzetu ir velniai zhino kiek ten ish tikruju tos rinkos ar kuris kitas zhvakiu spirito fabrikelis kuris tiesiog gamina kokybishka degtine be dideliu fanfaru. o keli per marketinga subankrutave brandai jau bande savo vardus parduoti ir ne velnio uzhtai negavo...

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 11:44 am UTC (link)
Matai neturedamas venionisko marketingo biudzeto tu nebusi idomus Maximai ir rukysi desra savo kaimo parduotuvelese.

vilniaus degtinei netinka variantas, kad virt degtine mazais kiekiais ir tyliai bet pelningai ja pardavinet. jai svarbu isnaudot savo turimus milziniskus gamybos resursus, todel vienintele strategija cia: didelis marketingo biudzetas/dideli pardavimai.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]2thed
2006-08-30 12:20 pm UTC (link)
tai bent studentishkas naivumas :D o kas baisiausia kad tu tikrai shventai tuo tiki ir kazhkur nuejas gi bandysi tai realizuoti. ir jeigu sheimininkas prietranka ir pasiduos tavo idejoms tai baigsit visi kaip zigmo zhuvys ar kiti susizhaveja marketingu :/

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 12:24 pm UTC (link)
taip.
o brandas Zigmas ir buvo vienintelis vertingas 'daiktas' "kraiteneje" po jos bankroto. deja, jis buvo uzstatytas bankui. bankas apsisiko. Zigmas toliau sekmingai pardavinejamas estijoje.

(Reply to this)(Parent)


[info]niurku
2006-08-30 09:37 am UTC (link)
as kazkaip nesupratau kodel kilo toks aziotazas? vien todel kad sobieski ne vien degtine? sveikintina , kad kazka daro remia organizuoja, jei butu ne sobieski tai manau kad atsirastu "gera"kasnors, sasiskupavadinimaskoksnorskasnors. manau tiesiog taip jau buna.

(Reply to this)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 09:39 am UTC (link)
prie ko čia ažiotažas? Tiesiog labai geras "Vilniaus degtinės" rinkodarininkų darbas. Nieko tiesiog taip nebūna :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]niurku
2006-08-30 11:18 am UTC (link)
as apie lj komentu aziotaza o apie rinkodara tai tikrai labai super padirbejo.
mano galva buna...

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]smbukas
2006-08-30 11:25 am UTC (link)
:)

(Reply to this)(Parent)

metras
(Anonymous)
2006-09-01 08:36 pm UTC (link)
aciu uz teigiamus ivertinimus:)

(Reply to this)(Thread)

Re: metras
[info]smbukas
2006-09-04 06:27 am UTC (link)
?

(Reply to this)(Parent)


Create an Account
Forgot your login?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…